Thursday, November 24, 2005

Hoe het start...

Vanwege canvas was er enkele weken geleden een oproep voor kandidaten om deel te nemen aan de marathon van New York. De bedoeling van het programma dat gemaakt gaat worden is om aan te tonen dat gewone mensen, mits de nodige voorbereiding, in staat zijn om een dergelijke prestatie te leveren.
Aangezien ik altijd wel een uitdaging zie zitten, heb ik me direct ingeschreven, en zie, ik was zelfs uitgenodigd op een eerste gesprek.
Dit eerste gesprek peilde eigenlijk vooral naar de motivatie van de potentiƫle deelnemers, en blijkbaar was ik overtuigend genoeg om door te stromen naar de finale selectie op Gasthuisberg in Leuven.
Hier waren er drie luiken: allereerst een gesprek met een sportpsycholoog die de kandidaten gaat bijstaan tijdens de voorbereiding, vervolgens een uithoudingstest die ook gefild werd, en tot slot een consult bij een sportdokter.
Soit, na nog enkele uren wachten was het dan tijd voor de proclamatie van wie uiteindelijk zou mogen meedoen.
Jammer genoeg ben ik er dus niet bij... Niet getreurd: ik wil iets aan m'n conditie doen, dus heb ik het plan opgevat om me zelf voor te bereiden op de 20 kilometer van Brussel. Het zal niet eenvoudig worden, dus wie het ook ziet zitten om zes maanden af te zien, mag zich opgeven om solidair te zijn.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home