Sunday, April 23, 2006

Eurojogging in Harelbeke

12km; 69min32s; 10.2 km/u; 5m53s/km

Gisteren : wedstrijd nr 2 en deze keer niet de 2de (van vanachter bekeken).
De eerste zonne stralen deden daarbij enigzins deugd maar waren toch zwaar belastend.
Gelukkig had ik daags ervoor een licht looppetje gekocht in de Decathlon. Eigenlijk was ik op zoek naar een heup- of armtasje om mijn GSM in te stoppen. Mijn teerbeminde heeft namelijk graag dat ik bereikbaar ben tijdens mijn trainingen, vnl gezien het feit dat die trainingen steeds langer beginnen te duren.
In het verleden was dit geen probleem omdat ik een jas met zakken droeg. Met de warme dagen in het vooruitzicht zal deze jas niet meer van pas komen, vandaar ... Spijtiggenoeg hadden ze geen kleine heup-/armzakjes. Het werd dan maar een pet. Deze was heel bruikbaar tijdens de Eurojogging. En ik die dacht dat ik daar veel te warm mee zou hebben. Blijkt dat die looppetjes perfect voorzien zijn op verluchten van een bezweet hoofd en een goede bescherming zijn tegen die vervelende lage zon in de lente.
De eurojogging zelf :

142 van 195 starters. Niet slecht voor een tweede wedstrijd.
Er vielen er wel 44 af tijdens de wedstrijd, maar dit zal me een worst wezen, ik haalde de eindstreep, zij het wel met veel doorzetten.
Zoals vorige week ben ik achteraan gestart. Het leek me niets om in de massa te staan en de vrees om me te laten gaan en te snel te starten ging als een donderwolk boven mijn hoofd. Op eigen tempo lopen zou het beste moeten zijn (naar het schijnt).
Het was wel moeilijk om iedereen voor te laten gaan, maar in ronde 2 van de 3 heeft dit zijn vruchten afgeworpen, want ik begon systematisch mensen in te halen. In de laatste ronde heb ik alles op alles gezet (ronde 1 : 9.9 km/u; ronde 2 : 10.1 km/u; ronde 3 : 13.2 km/u) wat bleek heel erg pijn te doen (hartritme gemm. 191 sl/min). Dit zal ik nog moeten leren doseren vrees ik zoniet zijn de 20km niet haalbaar.
Het leukste van het geheel is dat ik vandaag nagenoeg geen spierpijn heb. Volgens een collega jogger/runner zou dit met mijn recuperatievermogen te maken hebben en dit vnl door de trainingen van de laatste maanden. Zonder te vergeten dat ik gisteren avond toch 30min op de home trainer heb gezeten om te recupereren in sportzone 1 van mijn Polar. Dit zou eveneens heel erg helpen. Laat dit een lesje zijn voor de toekomst

0 Comments:

Post a Comment

<< Home