Wednesday, March 29, 2006

Opgepast, kanariepietjes in Merksem !


Feit 1 : Sigma Coatings heeft een "house band". Niet dat mijn geverfde firma liefhebber is van house, maar we hebben een okasionele rock-soul groepje met enkele medewerkers van de firma. Deze is opgericht naar aanleiding van enkele muziekliefhebbers en van het personeelsfeest van januari ll. Het bewijsmateriaal kan gezien worden op de drummer in transe foto hiernaast. Nee het was niet door één of andere joint of aangepaste hoeveelheden alcoholische dranken. Het was puur muzikaal genot

Feit 2 : De band heeft gisteren gerepeteerd in Luik

Feit 3 : Merskem ligt halverwege tussen Luik en Kaster

Feit 4 : Peter gaat meestal 's avonds gaan lopen wanneer zijn jongste teerbeminden (lees dochters) in bed liggen.

Feit 5 : Bruno heeft soms rare hersenkronkels (tgv zijn transe periodes ?)

Kortom, tijdens mijn rit naar Luik hebben we samen met Peter GSM-wijs afgesproken om samen een oefenjogging te doen in Merksem. Het kwam goed uit want omstreeks 22u zou ik Antwerpen kruisen.
Om 22u02 heb ik dan zo stil mogelijk bij Peter mijn loopkleren aangetrokken. "Hola, daar staat een kanariepietje," hoorde ik iemand zeggen. Peter was effe geschrokken van mijn fluo jasje. "Dat kan natuurlijk in de West-Vlaamse boerebuiten van pas komen", was mijn repliek, "op de binnenbaantjes zijn er spijtiggenoeg geen fietspaden zoals in Merksem"

En ja, het is bewezen, met 2 lopen gaat veel vlotter dan op z'n eentje. Het heeft trouwens nog een voordeel : als je Polar om een mysterieuze reden begint in het chinees te spreken (lees "onleesbare tekens vertonen op het scherm"), dan kan de 2de loper nog steeds de gegevens van het lopen bijhouden : 55 min; 8,1 km/u gemiddeld; +/- 7,1 km.
Het enige spijtige is dat we niet konden checken of onze wederzijdse Polars dezelfde gegevens verzameld tijdens het lopen en dus goed geijkt zijn.
Dit zal voor de volgende keer zijn.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home