Thursday, June 15, 2006

Kraakbeen perikelen

Vorig week-end gebeurde het, de eerste knieproblemen. Iedereen spreekt erover en ik dacht ervan vrijwaard te zijn. Het mocht niet zijn.
Tijdens een week-endje van één of andere vlaamse wandel federatie waar mijn ouders op aangesloten zijn, in de Sun Parks "Molse Meren", ben ik een uurtje gaan joggen.
Na 45 min voelde ik plots een hevige pijn in mijn rechter knie.
's anderdaags kon ik zelf bijna de trappen niet aflopen.
Dit leek me niet goed, vooral gezien het feit dat ik net een extra hoopje energie had voor het voorbereiden van een marathon. Ik kreeg namelijk de vrijdag ervoor van prof Bourgois van het UZ Gent een loopschema dat me zou moeten helpen bij het voorbereiden van een Marathon. Maar daarover kom ik eerstdaags een uitgebreid voor terug.
Dit week-end dus, ernstige knie pijnen.
Enkele dagen rusten dacht ik. Wel, de dokter vindt van niet. Het is na onderzoek blijkbaar iets typisch voor straatlopers. Het kraakbeen heeft wat afgezien gedurende mijn laatste 800 km (dit is een schatting natuurlijk) lopen. Mogelijks zijn mijn schoenen aan vervanging toe, maar hoedanook, het kraakbeen van mijn kniën begint wat af te zien.
Kortom, ietwat minder intens sporten gedurende een week of 2 en wat medicatie nemen om het kraakbeen wat te herstellen. Volledige platte rust is dus geen oplossing!
Vanavond wordt het dus een uurtje home-traineren en dan zien we wel voor de volgende dagen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home