Sunday, December 11, 2005

Bruno's training 3

Weer een aanpassing moeten doen in mijn loopagenda
Morgen zou ik normaalgezien 5 x 2 min moeten hardlopen gevolgd door 5 x 2 min wandelen
Gezien ik morgen repetitie heb in ons Service Center Leuven voor de band die we samengesteld hebben voor het personeelsfeest, kan ik dan niet gaan trainen. Een andere dag dus en die dag was vandaag.
Voor mij ging het wel beterhand
Ik kon makkelijker mijn looptempo inschatten om niet te snel boven de toegestane 171 hartslagen per min te komen.
Deze heb ik kunnen uitvoeren op een mooi parcour van 4,9 km.
Mijn uiteindelijke training was : 5 min inlopen, vervolgens 5 x 2 min hardlopen (max 171 slag/min) afgewisseld met 2 min joggen, vervolgens een 10-tal min op +/- 165 slag/min
Om mijn max hartslag te bepalen, heb ik het parcours afgerond met een sprintje. Zo kwam ik op 194 slag/min als max hartslag.
Dit heb ik gedistileerd uit de website www.runifo.nl op de pagina http://www.runinfo.nl/hartslagmeter.htm#bepalingMax

Op de asics pagina geven ze ook de tip dat het niet slecht is om een lichte tussentraining te doen op de rustdagen (zgn cross training) . Hierbij moet de inspanning wel minder zijn dan die van het schema. Daarom zijn we (mijn vrouw en uw dienaar) op zoek naar een home trainer op e-bay
Zo kan ik op mijn rustdagen rustig fietsen op een ideale hartslag voor vetverbranding. Zodoende hoop ik op de ideale 69 loop-kg te geraken. Goede moed Bruno ... nog maar 16 kg af te vallen. Er wordt trouwens gezegd dat het maar de eerste 20 kg zijn die de moeilijkste zijn.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home