Sunday, February 12, 2006

Looptraining 41: 1 uur

Volgens het schema van Asics stond zaterdag één uur lopen op het programma. Enerzijds goed nieuws dat ik ten eerste niet al teveel opzie tegen een uur lopen, en ten tweede dat ik ook effectief een uur kan uitlopen zonder compleet leeg te zijn tegen het einde.
Anderzijds minder goei nieuws dat ik de afgelopen dagen m'n complete 'voorsprong' op het schema ben kwijtgespeeld. Het was comfortabel te weten dat ik een week voorstond, maar dat is gesneuveld doordat de trainings sowieso korter op elkaar volgen, en een extra 'rustdag' (lees boodschappen-doen, koken, kuisen, kindjes-verzorgen, werken, website-onderhouden, enzoverder dag) dan al makkelijk genomen is. Gebrek aan motivatie? Kweenie, ben al content ten minste niet achter te lopen op schema.

De training zelf dan: voor het eerst met MP3 getraind. Nu was dat enerzijds wel leuk (hoewel de eerste song in de random selectie "we're going nowhere" was...), maar anderzijds vond ik het ook niet heel erg dat de batterijen opwaren ergens halverwege. Ik was immers op het strand aan 't rondlopen, en het had niet veel gescheeld of ik was tot in Nederland doorgelopen... Gewoonweg zal om 's nachts op 't hard zand bij volle maan te lopen met als enige geluidde golven, en het geknars van schelpen die kapot getrapt worden...
Het enige nadeel is dat het niet rap gaat. Allereerst moet ge telkens afremmen voor de golfbrekers (heel voorzichtig en traag overstappen: die dingen zijn glibberig als de pest, en zelfs met volle maan ziet ge er geen steek op), en ik loop minder snel dan in de straten. Het strand is wel een aangename achtergrond, maar er gaat waarschijnlijk ook veel energie in verloren: Gemiddelde snelheid op 't strand: 6,5km/h, de laatste kilometer op de dijk: 7,5km/h. Een totaal gemiddelde van 6,6km/h... de 20 km in drie uur dus...

Er kwam ook nog een vraagje naar de hartslagmeter die Bruno, ik en de andere 'niet-geselecteerden' hebben. Bij deze het antwoord.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home